Проект «Впровадження Центру муніципальних послуг у Луцьку як інноваційного механізму обслуговування громади міста», який реалізовувався ВОГО «Фонд місцевого розвитку» завершено. Результатом здійснення проекту стало відкриття у Луцьку новітнього Центру надання адміністративних послуг.
Про перспективи його розвитку розмовляли у середу, 10 липня, під час круглого столу на тему: «ЦНАП як інноваційний механізм обслуговування громади міста. Розвиток електронної демократії у Луцьку» за участю координатора проекту Петра Верзуна та представників Луцької міської ради.
Завдяки проекту було оснащено технікою 16 робочих місць Центру, було організовано два тренінги для майбутніх працівників ЦНАП, видано 10 тисяч примірників інформаційних буклетів про принцип діяльності ЦНАП. Також було проведене громадське обговорення Програми створення ЦНАП. Загальна вартість проекту становила 160 тисяч гривень.
«Я хотів би звернути увагу на те, що надання адміністративних послуг – це лише якийсь певний елемент того, що називається електронна демократія, того, що зараз є пріоритетним для розвитку цілого ряду громад в місті, в Україні. Фактично Луцьк може похвалитися, адже входить якщо не в п’ятірку, то в десятку міст, де електронна демократія впроваджується. І ми не повинні збавляти темпу. Я не хочу, щоб Луцьк був на самій окраїні Європи. Я хочу, щоб Луцьк був в центрі Європи. І ми маємо для цього можливості», – зазначив Петро Верзун.
Заступник начальника Департаменту “Центр надання адміністративних послуг” Алла Грабко наголосила на ефективності роботи Центру та якості надання послуг: «Звичайно, не можна сказати, що всі люди абсолютно задоволені. Є люди, які мають якісь критичні зауваження. До речі, вони бувають інколи раціональними і ми стараємося їх зауваження у своїй роботі враховувати. В основному люди задоволені. Їм подобається і зовнішній вигляд, і оця електронна черга, і швидкість надання послуг. У нас при виході з Центру є такі скриньки, куди талончики, які вони отримали в черзі, вони можуть вкинути і вказати, як вони задоволені цією послугою. Там є такий смайлик усміхнений, серйозний і не задоволений. Повинна сказати, що мені приємно, що за оцей тиждень там, де задоволені, коробочка була наповнена набагато більше і всього десь біля десяти було незадоволених – 3 %», – заначила вона.
Учасники круглого столу цікавилися питаннями щодо надання в Центрі платних послуг. Алла Гробко зазначила, що “в основному всі послуги є безкоштовними, але інколи законодавчими актами передбачений платний реєстраційний збір, зокрема, за реєстрацію фізичної особи підприємця, за реєстрацію юридичної особи підприємця, за реєстрацію змін до установчих документів”. Тобто усі 196 послуг є безкоштовними, проте за дещо треба платити згідно Закону. Цікаво, що ці кошти надходять до місцевого бюджету.
Керівник проектів ВОГО «Фонд місцевого розвитку»Борис Карпус розповів про сучасний стан та перспективи розвитку електронної демократії в Україні загалом та у Луцьку зокрема, а також поділився досвідом функціонування подібних органів за кордоном, зокрема в Польщі та Естонії.
Нагадаємо, що захід було проведено у рамках проекту «Впровадження Центру муніципальних послуг у Луцьку як інноваційного механізму обслуговування громади міста», який реалізовувався ВОГО «Фонд місцевого розвитку» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».