Звіт про діяльність за проектом “Бібліоміст” – Публічні бібліотеки-крок до е-врядування | Фонд місцевої демократії
Фонд місцевої демократії
Foundation of Local Democracy,
Kharkiv Ukraine
Фонд місцевої демократії (ФМД) - громадська неприбуткова організація, аналітичний центр(THINK TANKS), метою якого є вплив на економічні, політичні та соціальні процеси в Україні, сприяння місцевому самоврядуванню, проведенню реформ, розвитку громадянського суспільства та демократії

Звіт про діяльність за проектом “Бібліоміст” – Публічні бібліотеки-крок до е-врядування

Описовий звіт про діяльність за проектом “Бібліоміст” -Публічні бібліотеки-крок до е-врядування

Ediplomacy

 Назва організації:_Харківський громадський Фонд місцевої демократії_

 Термін дії гранту: ____5____місяців               з 22 березня 2013  до 22 серпня 2013

 Координатор проекту: Ольга Мірошник

№ Звіту:     Звітний період:  з__22 березня   до  22 серпня 2013

 Частина  1. Діяльність і результати.

 Будь ласка, опишіть в цій частині все, що було зроблено Вами в межах гранту протягом звітного періоду у відповідності до вашого робочого плану і які результати було досягнуто (якісні і кількісні).

 

Завдання проекту

 

Діяльність, яка була запланована на цей звітний період (тренінги і заходи  інформаційної кампанії)

Результат:

(по тренінгах: кількість проведених тренінгів, цільова аудиторія, к-сть учасників; по інфо-кампанії: к-сть заходів, к-сть учасників, цільова аудиторія; к-сть промо-матеріалів (друк, відео, аудіо), методи розповсюдження; к-сть публікацій/ефірів за темою)

Проблеми/  Коментарі[1]

Завдання 1: Організувати практичні навчання для різних цільових груп з користування наявними електронними послугами загальнодержавного та регіонального/місцевого рівнів на базі треніногового центру ОУНБ Проведення 9 тренінгів для бібліотекарів Проведено 8 тренінгів для бібліотекарів Харківської області та міста Харкова. Загальна кількість учасників -  78

 

Провести навчання та надати практичні навички  з е-врядування читачам бібліотеки, пенсіонерам, соціально незахищеним групам населення, громадським організаціям, вчителям Проведення 3 тренінгів Проведено 3 тренінги.Присутні: вчителі, пенсіонери, громадські організації, викладачі ВИШів, студентиЗагальна кількість учасників -32

 

Завдання 2: розробити та впровадити інформаційну кампанію з популяризації як навчання, так і власне електронних послуг і механізмів е-урядування на території області Підготувати базу даних електронної розсилки( ЗМІ,влада, ГО, бібліотеки, науковці)для розсилки інформації про діяльність проекту. База даних підготовлена, використовується та знаходиться в ФМД

Розіслана інформація про проект та проведення тренінгів більше 500 учасникам розсилки, ЗМІ, ГО, владі.

Про проект і тренінги підготовлено прес-реліз, який завчасно розміщено на сайті ХОУНБ, “Культурная столица”, ФМД. А також прес-реліз був відправлений газетам “Вечірній Харків”, “Время”, “Слобідський край”, “Сегодня”; з інформацією зверталися в “МедиаПорт”, “Статус Quo”, “Новости Объектив”.

 

 

  Підготовка інформаційних матеріалів про виконання проекту з подальшим розміщенням на сайтах Фонду та бібліотеки а також всіх діючих сайтах органів владиЕлектронна розсилка інформації про хід виконання проекту

Підготовлено та розміщено на сайтах більше 20 промо-матеріалів(перелік публікацій та посилання у додатку-7)

Створениа рубрика «БІБЛІОМІСТ» на сайті www.fmd.kh.ua , де постійно розміщувалася інформація про заходи по проекту.

 

Виступ на ТВ каналі ОТБ з інформацією про хід проекту

Проведений прямий телеефір в ранкові передачі на ОТБ «Ранок онлайн». Тренери Н.Гайворонська та О.Мірошник розповіли телеглядачам про виконання проекту та запросили приєднатися бажаючих до тренінгів. Інформація розміщена: Ранок з «Бібліомістом»: http://fmd.kh.ua/category/bibliomist/

 

Підготовка та друк інформаційного буклету-1000 прим.

Підготовлений матеріал та макет рекламно-інформаційного буклету про проект «Бібліоміст» для друку – 1000 примірників

 

Завдання 3: залучити органи місцевої влади до співпраці у сфері розвитку е-урядування, електронної комунікації з громадянами, та впровадження і належне надання адміністративних послуг онлайн Провести круглий стіл з представниками Управління культури, місцевого самоврядування, бібліотеки та Центру надання послуг з метою обговорення проблем та перспектив розвитку електронного врядування в регіоні і ролі бібліотек в цьому процесі

В рамках проекту в тренінговому центрі бібліотеки відбувся круглий стіл „Публічні бібліотеки – мости до е-урядування”. В засіданні взяли участь Кузнєцов Д.П. – директор Департаменту культури і туризму ХОДА, Щетинін В.П. – регіональний представник програми “Бібліоміст” в Харківській області, Мірошник О.С. – президент харківського Фонду Місцевої Демократії, Шостко Н.І. – директор Харківської обласної універсальної наукової бібліотеки, тренер центру Грайворонська Н.І. – провідний редактор РІЦ “Харківщина” ХОУНБ та бібліотечні працівниками міста і області.

 

Незаплановані заходи

В червні відбулось засідання обласного Клубу професійного і творчого спілкування директорів ЦБС( більше 30 учасників) на тему: „Публічна бібліотека – соціально-комунікативний та інформаційний центр громади”. Керівники бібліотек та гості Клубу з зацікавленням прослухали інформацію „Публічні бібліотеки – мости до електронного урядування” з якою виступила провідний редактор РІЦ „Харківщина” Грайворонська Н.І. Учасники засідання Клубу висловили побажання провести виїзні тренінги для співробітників бібліотек, що не приймали участі у навчанні.

 

Частина 2. Співпраця з бібліотекою і органами влади

 2.1 Опишіть, яким чином бібліотека була задіяна у виконанні проектних завдань у даному звітному періоді.  Як матеріальні / експертні / людські ресурси бібліотеки допомогли досягти запланованих результатів?  Додайте загальні враження від співпраці з бібліотекою, коментарі, зауваження.

 Досвід співпраці з ХОУНБ у нас більше 6 років. Всі плани, зміни, побажання по ходу реалізації проекту обговорюються разом і приймається спільне рішення. В даному проекті ми розподілили функції при підготовці та проведенні тренінгів. Бібліотечні працівники підготовлювали залу для тренінгів, запрошували учасників, проводили реєстрацію.  Тренер Наталія Гайворонська підготувала презентацію, роздаткові матеріали і взагалі за час проведення тренінгів вона стала чудовим фахівцем. Працювали однією командою, заняття проходили легко, професійно, з гарним настроєм. Всі працівники бібліотеки, читальної зали ввічливі, доброзичливі, готові прийти на допомогу. Враження від співпраці – найкращі. Хочемо особливо відмітити тренера Данила Костенко, менеджера Інтернет-проектів ФМД, який дебютував як тренер, підготував презентацію в онлайні та професійно провів практично всі тренінги.

 2.2.  Чи залучені до проектної діяльності органи місцевої влади?  Які саме?  Яким чином?  Якщо ні, то які кроки було зроблено, щоб налагодити партнерство з органами влади, і чому вони не спрацювали?  Як надалі плануєте зацікавити у співпраці органи влади і залучити їх до діяльності по просуванню інструментів е-урядування?

Органи місцевої влади добре знають про проект, цікавляться результатами. З їх дозволу готуються накази про відрядження працівників бібліотек до Харкова на тренінг.

Прикладом співпраці з владою може бути те, що на наше запрошення відгукнулася керівник Центру надання адміністративних послуг(ЦНАП) Ірина Синицька та сама прийняла участь у тренінгу, розповіла про роботу центру та провела практичне заняття як користуватися послугами ЦНАП.

В рамках проекту в тренінговому центрі бібліотеки відбувся круглий стіл „Публічні бібліотеки – мости до е-урядування”. В засіданні взяли участь Кузнєцов Д.П. – директор Департаменту культури і туризму ХОДА, Щетинін В.П. – регіональний представник програми “Бібліоміст” в Харківській області, Мірошник О.С. – президент харківського Фонду Місцевої Демократії, Шостко Н.І. – директор Харківської обласної універсальної наукової бібліотеки, тренер центру Грайворонська Н.І. – провідний редактор РІЦ “Харківщина” ХОУНБ та бібліотечні працівниками міста і області.

Під час зустрічі В.Щетинін зазначив: “За підсумками 5 раундів конкурсу «Організація нових бібліотечних послуг на основі безкоштовного доступу до Інтернету» Харківська область займає лідируючі позиції за всіма показниками: кількістю отриманих комп’ютерів, цей показник перевищує 400; кількістю бібліотек переможців – 117. Переможцями стали 23 ЦБС та бібліотеки 2-х децентралізованих систем, за цим показником Харківська область також тримає першість”.
Учасники зустрічі поділились досвідом впровадження е-урядування та е-послуг, обговорили питання як зробити більш доступною інформацію про електронні послуги національного та регіонального рівнів, використовуючи ресурси сучасно обладнаних публічних бібліотек; заслухали інформацію по впровадженню е-послуг в 12 районах Харківської області, співробітники яких пройшли навчання в тренінговому центрі.
В червні відбулось засідання обласного Клубу професійного і творчого спілкування директорів ЦБС на тему: „Публічна бібліотека – соціально-комунікативний та інформаційний центр громади”. Керівники бібліотек та гості Клубу з зацікавленням прослухали інформацію „Публічні бібліотеки – мости до електронного урядування” з якою виступила провідний редактор РІЦ „Харківщина” Грайворонська Н.І. Учасники засідання Клубу висловили побажання провести виїзні тренінги для співробітників бібліотек, що не приймали участі у навчанні.

Частина 3. Історії успіху

 

Про результати проекту свідчать звіти районів та “історії успіху”:

Співробітники бібліотек, які взяли участь у тренінгах, підійшли до роботи на місцях з великою відповідальністю. Тому у районах поширена інформація про проект через газети й сайти, у бібліотеках розміщені оголошення, проведені заняття по підвищенню кваліфікації сільських бібліотекарів. У районних бібліотеках активно використовуються роздавальні матеріали й отримані на обласному тренінгу презентації для проведення своїх тренінгів і консультацій. Повний перелік е-послуг, які можна отримати у бібліотеках Харківщини, дуже великий: спілкування з органами влади усіх рівнів, реєстрація на сайті “Ощадбанку” для отримання заощаджень, оформлення заяви на вступ до вишів чи проходження ЗНО, реєстрація доходів і майна, замовлення залізничних квитків, поповнення рахунку мобільного телефону, звернення до Пенсійного фонду тощо. Про це говорять звіти, які вже надійшли до нас у Харківську обласну універсальну наукову бібліотеку.

І при цьому у кожному районі свій – індивідуальний підхід, а тому можна говорити про велику кількість несхожих заходів.

Так, наприклад, інженер-програміст Дергачівської ЦБС Л.В. Растрюха-Островерх розмістила докладні консультації по наданню електронних послуг прямо на сайті своєї бібліотеки  (http://dergachi-cbs.edu.kh.ua/biblioteka-most_do_e-uryaduvannya/), організувала зворотний зв’язок, оn-line тестування. Її активна і професійна праця допомогла бібліотеці приєднатися до “Мережі ПДГ”.

В Кегичівській ЦРБ з групою безробітних проведено тренінг “Ключ до успіху”. Користувачам була надана інформація про те, на які сайти треба зайти, щоб правильно скласти і відправити резюме та знайти відповідну роботу в Україні. Безробітнім представлена бесіда “Резюме, як мистецтво само-презентації”, проведене практичне заняття. Регулярно проходять індивідуальні тренінги. Вони мають досить гнучкий графік, оскільки проводяться за потребою користувачів. Дані тренінги є набагато ефективнішими, оскільки користувач отримує максимум інформації саме з того питання, яке його цікавить і основну частину часу, відведеного на навчання, займає практична частина (безпосереднє надання необхідної користувачу е-послуги). Про підвищення популярності та зручність е-урядування свідчать статистичні дані: за тиждень Кегичівською ЦРБ в середньому надається 12 комп’ютерних послуг, з них 4 – електронні послуги.

В Сахновщинській ЦБС популярна послуга – перевірка особистих рахунків та оплата комунальних платежів на сайті “Приватбанк 24”. За участю працівників бібліотек, які пройшли тренінг в РТЦ ХОУНБ було підготовлено і проведено на базі ЦРБ ярмарок творчих ідей “Перлинки з творчої скриньки бібліотекарів Сахновщини”. Такий захід є своєрідним підсумком впровадження новітніх технологій в бібліотечну практику, обміном досвідом, можливістю підняти престиж бібліотек району, сприяти підвищенню професійної майстерності.

В Ізюмській районній ЦБС працівники ЦРБ Максименко Т.І та Корнієнко С.І. (учасники обласного тренінгу) поділилися з сільськими колегами знаннями, що отримали в результаті навчань у м. Харкові. Інформація про проведення тренінгу розміщена на сайті Ізюмської районної державної адміністрації.

В бібліотеках Ізюмської міської ЦБС в ЦБ для громади міста запроваджена послуга з використання новітніх інформаційних технологій – тренінги “Сліпий” метод комп’ютерного набору”. Для популяризації послуг з е-урядування в бібліотеках міста розміщені списки сайтів органів державної влади, місцевого самоврядування для отримання потрібної інформації користувачами.

В Зміївської ЦБС на базі Інтернет-центру при ЦБ було успішно проведено кілька довготривалих акцій як для окремих користувачів, так і для організацій. Одна з них – участь у державних закупівлях, користується особливою популярністю у різноманітних організацій і підприємств Зміївського району. Співробітники бібліотеки допомагають реєструватись http://33320.ua-tenders.com на веб-порталі Державних закупівель, оформляти документацію, шукати оголошення у Віснику державних закупівель про проведення торгів, акцепти, тендери, тощо.

Подібних прикладів можна навести багато, у звітах бібліотек багато вдячних відгуків та історій успіху:

Так, наприклад, мешканець Зміївщини Валерій Зміївський довгий час не міг отримати пенсійне посвідчення. Він звернувся по допомогу до бібліотеки і отримав консультацію з е-послуг. Скориставшись отриманою інформацією, В.Зміївський звернувся до Пенсійного фонду у м. Київ та протягом 2 тижнів отримав необхідний документ. “Це маленька позитивна пригода в моєму житті” – говорить В.Зміївський. І про це відеоролик http://youtu.be/GfM4ZBcKKT0. А для бібліотеки це реальна можливість допомоги бажаючим через Інтернет оволодіти навиками роботи з електронними адміністративними та неадміністративними сайтами.

Ще один випадок. Мешканець Полтави Олексій Вєдєнєєв приїхав до м. Харкова здавати документи до вишів. За браком часу він не встигав подати документи до всіх навчальних закладів, в яких він був зацікавлений. Дізнавшись від бабусі, що у ХОУНБ діє Інтернет-центр, хлопець зайшов до бібліотеки, де в цей час проходив тренінг, та звернувся по допомогу до тренера Н.І.Грайворонської. Після консультації він встиг подати документи в електронному варіанті до навчальних закладів + фото.

У звіт Дергачівської ЦБС вміщено лист з подякою до бібліотекарів та історія успіху від Олени Миколаївни Островерх.      (додаток № 5)

 Частина 4. Додатки  

 Просимо Вас разом зі звітом подати інші матеріали проекту: копії опублікованих статей, офіційних документів, примірники друкованої продукції, відео, фотографії; списки учасників заходів тощо.

 Просимо також надати перелік документів та матеріалів, які додаються до звіту.

Перелік документів та матеріалів:

 Додаток 1 – графік проведення тренінгів

Додаток 2 – учасники

Додаток 3 – рекламні матеріали

Додаток 4 – фото

 Додаток 5 – історії успіхів

 Додаток 6 – клуб директорів бібліотек

 Додаток 7 – Історії успіхів

 Додаток 8 – Презентація Костенко-Мірошник

 Додаток 9 – Презентація Гайворонської

 Координатор проекту   Ім’я: ______Ольга Мірошник______________    Підпис:_____________                        Дата:_08.08.2013

 

 

 


[1] Просимо описати та пояснити усі зміни, які відбулися в запланованій діяльності проекту; проблеми, що вплинули на реалізацію проекту; а також надати коментарі, щодо реалізації зазначеного завдання. У разі, якщо завдання виконане повністю, а діяльність по проекту була проведена згідно з планом, стовпчик можна не заповнювати.



Оставить комментарий




Інші матеріали

Декларація громадської згоди
Декларація громадської згоди

В рамках проекту «Вирішення конфліктів та подолання полярізації [Читати далі]

По програмі “Бібліоміст” пройшли навчання по е-врядуванню більше 100 учасників
По програмі “Бібліоміст” пройшли навчання по е-врядуванню більше 100 учасників

В липні 2013 року в Регіональному тренінговому центрі Харківської [Читати далі]

Тренінг «Практичні навики отримання послуг за допомогою е-врядування»
Тренінг «Практичні навики отримання послуг за допомогою е-врядування»

Шановні друзі! Запрошуємо Вас взяти участь у тренінгу «Практичні [Читати далі]

Ранок з “Бібліомістом”
Ранок з “Бібліомістом”

Тренери програми “Е-урядування та Е-демократія”, [Читати далі]

Розділи

  • МС (187)
  • ГС (202)
  • Зверніть увагу (81)
  • Блог (30)
  • Моніторинг видачі віз (2007-2012) (6)
  • Адміністративні послуги (61)
  • Адміністративні послуги. Харків (91)
  • Європейська інтеграція (30)
  • Конкурси (8)
  • Бібліоміст (6)
  • Культура діалогу (69)
  • Діалоги заради миру (27)
  • Новини (330)
  • Статті (69)
  • Видання ФМД (23)

Olga Miroshnyk, Head Foundation of Local Democracy
12, Movchanovskyi vyizd, Office 13 Kharkiv, Ukraine 61001
Phone: +380501626045
E-mail: mirfmd@gmail.com, Web-site: www.fmd.kh.ua Facebook: FMD