Ольга Мірошник. Корупція починається з інструкцій… | Фонд місцевої демократії
Фонд місцевої демократії
Foundation of Local Democracy,
Kharkiv Ukraine
Фонд місцевої демократії (ФМД) - громадська неприбуткова організація, аналітичний центр(THINK TANKS), метою якого є вплив на економічні, політичні та соціальні процеси в Україні, сприяння місцевому самоврядуванню, проведенню реформ, розвитку громадянського суспільства та демократії

Ольга Мірошник. Корупція починається з інструкцій…

Miroshnik(2)Тези виступу на  слуханнях Комітету по боротьбі з організованою злочинністю та корупцією ВР України

“Причини корупції в Україні, шляхи її подолання”

м.Київ, 7 червня  2005 року

вул.Садова 3-А,к.330

Корупція починається з інструкцій…

В світі немає країн, де б не було корупції.

Але вона різна і в кожній країні від неї потерпають по різному. Корупція на вищому державному рівні в будь-якій країні – це декілька процентів державних чиновників, які отримують хабарі за додаткові послуги. Ці послуги можуть оцінюватися від десятка тисяч до декількох мільйонів. Підкреслюю: від цього потерпає не більше 7-10 процентів населення.

Але майже ніхто не звертає увагу на так звану „низову корупцію”, я би сказала побутову . Якраз від низової корупції щодня потерпають інші 90 відсотків населення України. Це добре відомі ситуації, коли чиновники беруть хабара, обож створюють такі умови надання своїх послуг, що людина вимушена сама пропонувати гроші чиновнику за ці послуги.

В списках кожної обласної адміністрації або міськвиконкому можна знайти такі розпорядження, що стимулюють корупцію.

Наприклад, на місцевому рівні «Клондайком»  для корупції є вся сфера комунальних послуг. Значна частина населення, роздаючи останні копійки, годує державних і муніципальних чиновників, комунальні служби, підносить “пляшки і цукерки” за те, щоб королі від мітли, опалення, електрики і каналізації справедливо розглянули їхні проблеми і не забрали останнє.

Ми провели аналіз організації роботи органів місцевого самоврядування, які займаються питаннями оренди і приватизації

Що ми виявили?

1. 76% опрошених підтвердили існування фактів корупції в сфері приватизації та оренди комунального майна.

2. В якості корупціонерів органів місцевого самоврядування респонденти назвали: фахівці(вища ланка) – 31%; керівники управлінь та їх заступники – 45%; керівники відділів та їх заступники – 62% .

Погляньте схеми, на яких зафіксовані  кабінети, установи, відділи, які необхідно обійти та зібрати  довідки і погодження.

В Харкові їх біля 80.

Тривалість процесу – до 2 років.

В інших містах України кількість погоджень та довідок

–від 15 до 90.

І це при тому, що при написанні інструкцій місцева влада кожного міста користується одними і тими ж законами.

 

Ці дані дозволяють зробити висновок про те, що процеси оренди і приватизації комунального майна є досить корумпованими і корупція в них не зводиться до традиційного хабарництва. Однак переважна частина корупційних діянь, вчинених у даній сфері, залишається в числі латентних. Це пояснюється тим, що у більшості випадків здійснення корупційних діянь немає фізично потерпілих, немає зацікавлених і у повідомленні про факти корупції, так і в їхньому розкритті.

Тому усунути суб’єктивні фактори існування корупції в сфері оренди і приватизації на сьогодні надзвичайно складно

Не краща справа при наданні інших  послуг.

Підписання договору на постачання електроенергії – більше 60 погоджень, які потрібно збирати майже рік. В той же  час договір на постачання тепла можна підписати за 1 місяць і збирати всього до 10 довідок.

На жаль не  кожна довідка – отримується  безкоштовно.

Радянська система , починаючи з 17 року. коли навіть паспорт громадяни отримували за дозволом чиновника, народила ціле покоління чиновницького апарату, який не може зрозуміти, як це просто так, безкоштовно, давати громадянину якусь інформацію або довідку.

Комунальні підприємства… Це такі собі ласкаві телята, які висмоктують з населення стільки, стільки хочеться. І не відкажеш…

 Медицина: розпорядження про обов’язкову „добровільну” сплату до якогось Фонду, а вже потім якийсь там апендицит

 Транспорт! Включаючи метро. –Усредненние тарифи нагадують анекдот про середню температуру по лікарні. Не по кілометражу, а по маршруту. Одна зупинка –гривня, їдеш  з одного кінця міста в інший – теж гривня. На 16- поверх за ліфт плати, і живеш на першому – теж плати.

Із солідарності з жителями під’їзду.

Система тарифікації по послугам відсутня повністю.

І так можна перераховувати без кінця.

Не краща справа на державному рівні.

Згадайте про „зебри „на автомобілях або про постанову про включення фар під час руху автомобіля.. Навіть про руль справа, який за постановою ВР потрібно було переносити наліво! А зараз пропозиції про Талони на техогляд, який можна забирати скільки завгодно, а повертати звичайно за гроші.

Корупція настільки винахідлива!

Ще один приклад, як на державному рівні , на рівні Верховної Ради закріплюються закони та постанови, які просто культивують, вирощують корупцію і створюють парникові умови для її процвітання!

Аналіз грошової сторони відносин держави і громадянина, тобто податкової системи і бюджету показує, що державна політика являє собою узаконену практику легалізованого продажу громадянам їхніх прав  за їхні власні гроші.

 Для прикладу: вартість довідок, що дозволяють громадянинові реалізувати своє право на вільне розпорядження нерухомим майном(довідки з БТІ), у кілька разів перевищує розмір мінімальної соціальної допомоги.

Немає грошей – немає права.

Податок на додану вартість у тім вигляді, як він стягується – це не що інше, як прихована форма податку на споживання усього, без чого людина  не може існувати.

Податок на фонд заробітної плати, що збільшує собівартість будь-якої трудової діяльності, є нічим іншим, як податком на реалізацію права на працю. Сам принцип оподатковування не отриманого прибутку є цинічним, аморальним і згубним для держави. Це той фундамент, завдяки якому права громадян перетворені владою на товар.

 Жодна країна в світі не розвивається, торгуючи правами своїх громадян.

Коли неефективність економіки компенсується надходженнями в бюджет від продажу прав, сфера реалізації прав людини перетворюється на об’єкт комерційних відносин, а корупція одержує небачені можливості для прогресуючого  розвитку.

Хто кому служить, панове?

Що робити?

Змінити правила взаємовідносин громадянина і влади шляхом прийняття нових законів та спрощення існуючих.

Досвід США.

В1993 році під керівництвом Гора була започаткована адміністративна реформа, основним компонентом якої було впровадження адміністративного спрощення при наданні послуг. За 10 років  впроваджено понад 1000 реформ,

на 17% знижено кількість чиновників, зэкономлено понад 136 міліардів доларів.

У мене дуже велика надія на нашу адміністративну реформу.

І на громадськість.

Висновки 

Зараз потрібні спільні зусилля як державних організацій, так і  інститутів громадянського суспільства для боротьби з корупцією.

Тому що на сьогодні з корупцією борються тільки правоохоронні органи. Але Щоб розкрити корупційні злочини, які скоюють державні службовці, правоохоронним органам необхідно фактично встановити тотальне стеження за кожним з них на предмет виявлення сумнівно придбаних джипів, будівель, квартир, прикрас, здійснених євроремонтів і т.д. Не порушуючи законодавства про діяльність банків, нотаріусів , прав людини  це зробити неможливо.

Вважаю, що основними діючими особами в цьому процесі повинні стати Верховна Рада, Президент і громадськість.

Якщо держава дійсно, а не на словах, зацікавлена в зміні ситуації, то кожна структура влади зобов’язана чітко визначити свої завдання в побудові нових відносин між державою і громадянином.

 

 



Оставить комментарий




Інші матеріали

Чем децентрализация отличается от федерализации
Чем децентрализация отличается от федерализации

ЗАЧЕМ НУЖНА РЕФОРМА? – Здравствуйте, меня зовут Инна Павловна. [Читати далі]

НЕЗРУЧНЕ ВИКОНАННЯ ЗАКОНУ ПРО ЗРУЧНОСТІ
НЕЗРУЧНЕ ВИКОНАННЯ ЗАКОНУ ПРО ЗРУЧНОСТІ

Ще у вересні 2012 року в Україні було прийнято закон «Про [Читати далі]

Спецподразделение “Ягуар” говорите?
Спецподразделение “Ягуар” говорите?

Спецподразделение “Ягуар” говорите? освободили [Читати далі]

Хто повинен і від кого захищати Схід?
Хто повинен і від кого захищати Схід?

Багато хто пише, що ситуація наразі в Харкові така ж як у Києві [Читати далі]

Все для людей…или: не тут- то было
Все для людей…или: не тут- то было

Оказывается сухой мониторинг деятельности власти может стать [Читати далі]

Розділи

  • МС (142)
  • ГС (155)
  • Зверніть увагу (65)
  • Блог (8)
  • Моніторинг видачі віз (2007-2012) (6)
  • Адміністративні послуги (61)
  • Адміністративні послуги. Харків (89)
  • Європейська інтеграція (25)
  • Конкурси (8)
  • Бібліоміст (6)
  • Культура діалогу (67)
  • Діалоги заради миру (27)
  • Новини (283)
  • Статті (36)
  • Видання ФМД (21)

Olga Miroshnyk, Head Foundation of Local Democracy
12, Movchanovskyi vyizd, Office 13 Kharkiv, Ukraine 61001
Phone: +380501626045
E-mail: mirfmd@gmail.com, Web-site: www.fmd.kh.ua Facebook: FMD