Дослідження роботи Генерального консульства Республіки Польща в місті Харків було розпочато 14 червня 2009 року.
У ході дослідження було використано 3 типи анкет, серед яких було експрес-опитування, спостереження та поглиблене інтерв’ю. Звіт поєднує результати всіх трьох досліджень.
За результатом спостереження було виявлено наступне.
Візовий відділ польського консульства в м.Харків працює з 8.15 до 12.15 ранку, але вже о сьомій подавачі документів на отримання візи починають приходити до консульства та створюють досить велику чергу – від 30 до 50 осіб кожного дня.
Тому всі, хто приходить до консульства о 8 та 9 ранку, мають простояти якийсь час у черзі. Черга проходить доволі швидко, оскільки візовий відділ приймає у середньому від 15 до 23 осіб за годину, тому о 9 ранку вже залишається приблизно 17-20 осіб, і через годину вже біля консульства нікого не залишається. Таким чином, подавачі віз самостійно, без будь-яких приводів або умов з боку консульства, створюють для себе незручності у вигляді черги та стояння перед консульством до його відкриття.
З 27 осіб, який було опитано на виході з візового відділу, 19 респондентів вказали, що документи в них було прийнято одразу, одну людину попросили донести документи та шестеро опитаних не змогли подати документи на отримання польської візи – у чотирьох з них було неправильно оформлені документи, у двох – недостатній комплект документів.
Паралельно зі спостереженням за процесом подання документів проводилося експрес-опитування громадян, які вже пройшли процедуру отримання візи з тим чи іншим результатом. Цей етап дослідження проводився з 14 по 23 червня 2009 р. Опитування проводилось на виході з Консульства Польщі у м. Харків. У ході цього етапу було опитано 105 осіб, серед яких було 52 чоловіки та 53 жінки у віці від 15 до 59 років.
Прочитати матерыал повныстью, ви можете скачав його тут – Моніторинг видачі віз 2009 (.doc)