Громадська оцінка готовності ЦНАП м. Харкова до розширення послуг | Фонд місцевої демократії
Фонд місцевої демократії
Foundation of Local Democracy,
Kharkiv Ukraine
Фонд місцевої демократії (ФМД) - громадська неприбуткова організація, аналітичний центр(THINK TANKS), метою якого є вплив на економічні, політичні та соціальні процеси в Україні, сприяння місцевому самоврядуванню, проведенню реформ, розвитку громадянського суспільства та демократії

Громадська оцінка готовності ЦНАП м. Харкова до розширення послуг

3299

ЗВІТ
про громадську оцінку готовності територіальних підрозділів Центру надання адміністративних послуг
Харківської міської ради «Єдиний дозвільний центр»до розширення переліку послуг
(відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів Українивід 16 травня 2014 р. №523)
 Харківська  громадська організація  «Фонд місцевої демократії»

Громадська оцінка готовності територіальних підрозділів Центру надання адміністративних послуг Харківської міської ради «Єдиний дозвільний центр» була проведена експертами ХОГО «ФМД» у вересні 2014 р. в дев’яти районах м. Харків. Оцінка проводилася шляхом особистих візитів експертів до дев’ятитериторіальних підрозділів ЦНАП «ЄДЦ». В ході оціночних візитів експертами були перевірені окремі аспекти дотримання законодавства про адміністративні послуги та готовність до розширення переліку послуг у зв’язку з виконанням розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 р. №523.

Особиста оцінка експертів буда доповнена результатами самооцінки працівників територіальних підрозділів ЦНАП «ЄДЦ». Під час переважної більшості оціночних візитів було проведено інтерв’ю із адміністраторами або керівництвом територіальних підрозділів. Для проведення такого інтерв’юекспертами ФМД була розроблена оціночна анкета (див. Дод.1). Анкета складається з одинадцяти запитань, об’єднаних у три тематичні блоки: «Перелік адміністративних послуг», «Організація прийому відвідувачів» та «Персонал».

В результаті проведеного дослідження були встановлені наступні результати (деталізовані результати оцінки – див. Дод. 2):

1. Перелік адміністративних послуг, які надаються в територіальних підрозділах ЦНАП «ЄДЦ», відрізняється від переліку послуг, які надаються безпосередньо в ЦНАП «ЄДЦ». Так, наприклад, тільки в територіальних підрозділах надаються адміністративні послуги Державної міграційної України, а також послуги Департамента праці та соціальної політики Харківської міської ради. В той же час, адміністративні послуги, пов’язані із дозвільними процедурами надаються тільки безпосередньо ЦНАП «ЄДЦ». Адміністративні послуги Департамента у справах сім’ї, молоді та спорту, надаються одночасно і в ЦНАП «ЄДЦ», і в його територіальних підрозділах. В цілому, в територіальних підрозділах надається більша кількість адміністративних послуг, ніж в самому ЦНАП «ЄДЦ».

2. В зв’язку із виконанням розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 р. №523 планується розширення переліку послуг, які надаються через територіальні підрозділи ЦНАП «ЄДЦ». Хоча, в одному з територіальних підрозділів (в Київському районі) в порядку експерименту вже відбувається видача паспортів громадянина України для виїзду за кордон («закордонних паспортів»). В той же час, до територіальних підрозділів ЦНАП «ЄДЦ» вже звертаються мешканці Харкова з питань отримання деяких послуг, надання яких планується розпочати з 1 жовтня 2014 р. або, навіть, з 2015 р.

3. В територіальних підрозділах ЦНАП «ЄДЦ» передбачено в кінці робочого дня (за 30 хв. до завершення роботи) припиняти прийом відвідувачів та вести «роботу із документами». Ця норма не стосується тих днів, коли територіальні підрозділи працюють до 20.00 (оскільки ч.11. ст.12 Закону України «Про адміністративні послуги» передбачає в ці дні саме «вести прийом суб’єктів звернень до двадцятої години»). Але на практиці ця норма не застосовується – відвідувачі приймаються і після початку часу «роботи із документами».

4. Переважна більшість адміністративних послуг, які надаються територіальними підрозділами ЦНАП «ЄДЦ», надаються однаково впродовж всього часу прийому відвідувачів. Але прийом заяв на надання адміністративної послуги з державної реєстрації права власності на нерухоме майно та необхідних для цього документів здійснюється працівником Укрдержреєстру, який веде прийом в територіальному підрозділі ЦНАП «ЄДЦ» раз на місяць за окремим графіком.

5. Прийом відвідувачів в територіальних підрозділах ЦНАП «ЄДЦ» здійснюють переважно адміністратори ЦНАП. Донедавна прийом здійснювали працівники територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів Харківської міської ради, які надавали свої послуги через ЦНАП «ЄДЦ». Прийом відбувався за окремим графіком, відмінним від графіку роботи ЦНАП, а територіальний підрозділ був лише просторовим майданчиком для надання адміністративних послуг окремими органами влади. Але тепер ці посадовці тільки надають консультації, а прийом заяв та документів здійснюють адміністратори ЦНАП. Виключенням є адміністративна послуга з реєстрації права власності на нерухоме майно (див. п. 4).

6. Переважна більшість адміністративних послуг надається територіальними підрозділами ЦНАП незалежно від місця реєстрації отримувача. Але послуги ДМС України та Департаменту праці та соціальної політики Харківської міськради надаються виключно мешканцям того району в місті, на територію якого поширюється діяльність територіального підрозділу ЦНАП (це пов’язано із внутрішніми стандартами організації роботи зазначених органів влади). В той же час, громадяни України не мають обмежень щодо місця звернення за отриманням адміністративних послуг, та мають право не зважати на такий розподіл. Для подолання цієї суперечності територіальні підрозділи ЦНАП здійснюють обмін між собою заявами на отримання адміністративних послуг, які були подані не за місцем проживання запитувачів.

7. Бланки заяв та інших документів надаються в приміщеннях територіальних підрозділів ЦНАП безкоштовно. Це стосується навіть бланків заяв на отримання адміністративних послуг, які надаються іншими органами влади. Для цього бланки заяв централізовано отримуються ЦНАП «ЄДЦ» та розподіляються між територіальними підрозділами.

8. Переважна більшість послуг, які надаються через територіальні підрозділи ЦНАП «ЄДЦ» є соціальними, а тому плата за їх надання не передбачена. Але ті послуги, які все ж таки передбачають платність (це, переважно, послуги ДМС), оплачуються одноразово та на один рахунок.

9. Переобладнання приміщень територіальних підрозділів ЦНАП «ЄДЦ» в зв’язку із розширенням переліку послуг, що надаються не відбувається. Майже все необхідне обладнання (грати на вікнах, сейфи тощо) вже було встановлено при відкритті територіальних підрозділів в минулому році. Тільки до територіального підрозділу Московського району купили сейф.

10. В територіальних підрозділах ЦНАП «ЄДЦ» працює від 3 до 5 адміністраторів (хоча, деякі посади є вакантними). Проте, в зв’язку із розширенням переліку адміністративних послуг очікується збільшення кількості адміністраторів. Для цього в приміщеннях територіальних підрозділів ЦНАП створені додаткові робочі місця адміністраторів (наприклад, в Комінтернівському районі є технічні умови для збільшення кількості адміністраторів з 3 до 10).

11. В територіальних підрозділах ЦНАП «ЄДЦ» здійснюється навчання персоналу для підготовки до запровадження нових адміністративних послуг. Для цього працівниками територіальних підрозділів центральних органів влади, адміністративні послуги яких надаватимуться через ЦНАП, проводяться навчальні семінари, інформаційні зустрічі, інструктажі та інші заходи. Особливо інтенсивно ця діяльність відбувається щодо послуг Державної міграційної служби (адміністратори навіть відвідують органи та підрозділи ДМС для спостереження за процедурами та операціями, які здійснюють її працівники). Всього з моменту прийняття розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 р. №523 було проведено більше десяти таких навчальних заходів.

 

Таким чином, територіальні підрозділи Центру надання адміністративних послуг Харківської міської ради «Єдиний дозвільний центр» готові до розширення переліку послуг у зв’язку з виконанням розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 р. №523. До переліку адміністративних послуг, які надають територіальні підрозділи ЦНАП «ЄДЦ», включаються послуги, передбачені розпорядженням Кабміну. Приміщення, в яких надаються адміністративні послуги, адекватно обладнані для надання специфічних послуг. Відбувається інтенсивне навчання персоналу операціям та процедурам, які необхідні для надання нових адміністративних послуг.

В той же час, існує ряд технічних моментів, які містять можливості для ускладнення надання нових адміністративних послуг через територіальні підрозділи ЦНАП «ЄДЦ». Так, внутрішні стандарти та правила органів влади, які надаватимуть свої адміністративні послуги через територіальні підрозділи ЦНАП, вимагають здійснення спеціальних процедур, які технічно ускладнюють процес надання адміністративних послуг (наприклад, передача документів між територіальними підрозділами різних районів). Розширення переліку адміністративних послуг, що надаються через ЦНАП, безумовно призведе до збільшення кількості відвідувачів. А це потребуватиме збільшення кількості адміністраторів, що вбачається малоймовірним до кінця цього року (до прийняття нового бюджету). Всі ці загрози містять значні небезпеки, які можуть відчутно погіршити якість надання адміністративних послуг. Тому зазначені моменти повинні бути враховані при подальшій роботі ЦНАП «ЄДЦ».

 

Додаток 1

ОЦІНКА
територіального підрозділу
Центру надання адміністративних послуг міста Харкова

________________________ району

Перелік адміністративних послуг:

1. Чи відрізняється перелік адміністративних послуг, які надаються територіальним підрозділом ЦНАП Харківської міської ради від переліку послуг, що надаються безпосередньо ЦНАП «Єдиний дозвільний центр»? Наскільки відмінним є цей перелік?

2. Чи планується надавати територіальним підрозділом ЦНАП (чи включені до переліку) адміністративні послуги, передбачені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 р. №523 «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг»?

Організація прийому відвідувачів:

3. Чи здійснюється прийом заяв на отримання адміністративних послуг впродовж всього часу роботи територіального підрозділу ЦНАП (наприклад, чи не виділені година-півтори в кінці робочого дня на «роботу із документами», коли прийом відвідувачів не ведеться)?

4. Чи є час прийому відвідувачів однаковим для всіх адміністративних послуг, що надаються в територіальному підрозділі ЦНАП (чи не надаються окремі послуги впродовж обмеженого часу, який є меншим за час роботи територіального підрозділу ЦНАП)?

5. Чи здійснює прийом відвідувачів тільки адміністратор (а не, наприклад, працівник територіального підрозділу якогось відомства, який для цього спеціально приходить до ЦНАП)?

6. Чи має можливість громадянин (в т.ч. – фізична особа-підприємець) отримати адміністративну послугу незалежно від реєстрації свого місця проживання?

7. Чи безкоштовно надаються в приміщенні територіального підрозділу ЦНАП бланки заяв та інших документів?

8. Чи плата за надання адміністративної послуги здійснюється одноразово за весь комплекс дій та рішень суб’єкта надання адміністративних послуг?

9. Чи здійснюється переобладнання приміщення територіального підрозділу ЦНАП в зв’язку із включенням нових позицій до переліку послуг, які надаються?

Персонал:

10. Яка кількість адміністраторів працює в територіальному підрозділі ЦНАП?

11. Чи здійснюється навчання персоналу територіального підрозділу ЦНАП в зв’язку із розширенням переліку послуг, які надаються чи надаватимуться?



Оставить комментарий




Інші матеріали

Міністру – все на чистоту
Міністру – все на чистоту

Ось так, прямо в очі сказала Міністру юстиції Павлу Петренко все , [Читати далі]

Представлено результати громадського моніторингу
Представлено результати громадського моніторингу

Київ, Україна (15 березня 2016 року). Майже 85% користувачів [Читати далі]

Розділи

  • МС (144)
  • ГС (159)
  • Зверніть увагу (67)
  • Блог (9)
  • Моніторинг видачі віз (2007-2012) (6)
  • Адміністративні послуги (61)
  • Адміністративні послуги. Харків (89)
  • Європейська інтеграція (25)
  • Конкурси (8)
  • Бібліоміст (6)
  • Культура діалогу (67)
  • Діалоги заради миру (27)
  • Новини (287)
  • Статті (38)
  • Видання ФМД (23)

Olga Miroshnyk, Head Foundation of Local Democracy
12, Movchanovskyi vyizd, Office 13 Kharkiv, Ukraine 61001
Phone: +380501626045
E-mail: mirfmd@gmail.com, Web-site: www.fmd.kh.ua Facebook: FMD