Круглий стіл «Стан надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через ЦНАП” | Фонд місцевої демократії
Фонд місцевої демократії
Foundation of Local Democracy,
Kharkiv Ukraine
Фонд місцевої демократії (ФМД) - громадська неприбуткова організація, аналітичний центр(THINK TANKS), метою якого є вплив на економічні, політичні та соціальні процеси в Україні, сприяння місцевому самоврядуванню, проведенню реформ, розвитку громадянського суспільства та демократії

Круглий стіл «Стан надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через ЦНАП”

Файл 0047415 грудня 2014 року у приміщенні Харківського регіонального інституту Національної академії державного управління при Президентові України пройшов круглий стіл «Стан надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через ЦНАП: обмін досвідом, обговорення проблем та перспективи їх подолання».

Учасники круглого столу:

представники органів влади, керівники та адміністратори ЦНАП Харківської області, представники громадських організацій, науковці та магістри ХарРІ НАДУ.

Питання для обговорення на круглому столі

  • результати громадської оцінки надання адміністративних послуг через ЦНАП за перші два роки дії Закону України «Про адміністративні послуги»;
  • розширення переліку адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП: перший досвід та попередні результати;
  • проблеми взаємодії органів виконавчої влади України при наданні адміністративних послуг через ЦНАП;
  • перспективи вдосконалення законодавства України про надання адміністративних послуг;
  • створення комунікативної платформи для взаємодії органів влади, які надають адміністративні послуги, між собою.

 На загальну думку всіх учасників круглого столу надання адміністративних послуг через Центри – єдиний можливий шлях організації зручного та ефективного способу надання послуг громадянам.

Але найбільше уваги учасники приділили обговоренню надання розширених адміністративних послуг, згідно розпорядження Кабінету Міністрів України № 523 (реєстрація місця проживання, видача паспортів громадянина України (у тому числі і для виїзду за кордон), які до рішення Кабінету Міністрів України надавались Державною міграційною службою).

Передача цих адміністративних послуг до ЦНАП є реальним кроком на шляху до децентралізації повноважень та підсилення функцій місцевого самоврядування.
Файл 00495 В той же час, існує ряд технічних моментів, які містять можливості для ускладнення надання нових адміністративних послуг через територіальні підрозділи ЦНАП «ЄДЦ». Так, внутрішні стандарти та правила органів влади, які надаватимуть свої адміністративні послуги через територіальні підрозділи ЦНАП, вимагають здійснення спеціальних процедур, які технічно ускладнюють процес надання адміністративних послуг (наприклад, передача документів між територіальними підрозділами різних районів). Розширення переліку адміністративних послуг, що надаються через ЦНАП, безумовно призведе до збільшення кількості відвідувачів. А це потребуватиме збільшення кількості адміністраторів, що вбачається малоймовірним до кінця цього року (до прийняття нового бюджету). Всі ці загрози містять значні небезпеки, які  відчутно погіршили якість надання адміністративних послуг. Тому зазначені моменти повинні бути враховані при подальшій роботі ЦНАП «ЄДЦ».

 

Денив Ткачев, заступник директора Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації – начальник управління зовнішньоекономічних зв’язків та міжнародних відносин сказав, що це рішення було довгоочікуваним, оскільки передбачало, що українські єдині офіси нарешті зможуть запропонувати громадян дійсно популярні (базові) адміністративні послуги. Передача цих адміністративних послуг до ЦНАП є реальним кроком на шляху до децентралізації повноважень та підсилення функцій місцевого самоврядування.

Ірина ЮР’ЄВА  – заступник начальника управління підприємництва та дозвільних процедур – начальник відділу дозвільних процедур регіонального рівня Департаменту підприємництва та споживчого ринку Харківської міської ради наголосила, що Харківські ЦНАП – центральний та 9 районних – ретельно готувалися до надання нових адміністративних послуг. зокрема до видачі паспортів громадянина України, оформлення/обміну паспортів громадянина України для виїзду за кордон (у тому числі термінове оформлення), а також до послуг з реєстрації місця проживання. Зокрема були  обладнані додаткові приміщення для прийому відвідувачів та архівів, виділені окремі кабінети для працівників Державної міграційної служби України (ДМС), встановлені сейфи для зберігання паспортів, доставлені всі необхідні бланки та програми, проведені навчання адміністраторів.

Однак аналіз роботи ЦНАП у листопаді, проведений ФМД показав, що процес надання вище перелічених адміністративних послуг не тільки не покращився, а навпаки погіршився. Можна зробити висновок, що взаємодія всіх структур влади, від яких залежить якість адміністративних послуг,  поки що не є на належному рівні.

Керівник ЦНАП Чугуївського району відзначила: – Таке враження, що ДМС сприйняла розпорядження Кабінету Міністрів України як спробу відібрати в них роботу та не сприяє налагодженню процесу  передачі своїх повноважень адміністраторам ЦНАП. Навіть не зважаючи на те, що рішення щодо результату адміністративної послуги залишається за посадовцями ДМС, і вони не позбавляються повноважень у своїй сфері – наголосили учасники.

Аналізуючи надання розширених послуг учасники круглого столу прийшли до висновку, що в результаті непогоджених дій адміністратори не отримали належну підготовку, яку повинна була забезпечити ДМС, тому часто на початках проводять прийом документів непрофесійно, що затягує час і створює черги. На жаль, ДМС не підготувала належних інформаційних карток, які б враховували особливості різних ситуацій.

ДМС не сприяє вирішенню проблеми складання адмінпротоколів (наприклад, чергування працівника ДМС в ЦНАП для складання адмінпротоколів. Або взагалі перехід до алгоритму: спочатку надання послуги, а потім – за наявності підстав – адміністративне провадження). В результаті заявники витрачають час для того, щоб потрапити на прийом начальника цієї служби (всього 2 рази на тиждень) та оплатити штраф.

Файл 00485

Працівники ДМС можуть без попередження не прийти в ЦНАП на прийом (наприклад, так було у Київському районі), що створює черги та викликає незадоволення у громадян.

Керівництво міської влади та ЦНАП не забезпечило своєчасно належну кількість адміністраторів, враховуючи збільшення послуг та суттєвого збільшення напливу відвідувачів. Кількість адміністраторів у жовтні та на початку листопада залишилася на рівні вересня (3-4 особи на один ЦНАП), хоча розрахувати кількість адміністраторів можна було заздалегідь. Добре, що нарешті міською владою прийнято рішення про збільшення кількості адміністраторів ще на 21 одиницю.

Відкритими залишаються питання перевезення (перенесення, доставки паспортів). А в останній період ще й додається проблема дефіциту бланків паспортів.

У підсумку можна сказати наступне – через специфіку законодавства в кожній окремій сфері та через наявні нюанси діяльності різних суб’єктів надання адміністративних послуг, миттєве та відразу ефективне виконання розпорядження Кабінету Міністрів України щодо затвердженого Переліку адміністративних послуг органів виконавчої влади, що надаються через центри надання адміністративних послуг неможливе. Ступінь готовності різних відомств має суттєву різницю, однак не може не радувати той факт, що всі сторони виказали бажання плідно співпрацювати та надавати допомогу один одному, що вже підтверджується проведенням семінарів та навчальних заходів. Тому маємо надію, що процес децентралізації системи адміністративних послуг буде продовжуватись й надалі та забезпечить насправді зручне та якісне надання адміністративних послуг населенню державою

Як і будь-яке велике починання цей процес проходить не без складнощів і належить ще пройти довгий шлях для налагодження оптимальної роботи Центрів, але початок покладено і шляху назад немає!

 Файл 00486 Файл 00494

              Контактна інформація: 0501626045

                                 mirfmd@gmail.com

 

 

 

 

 

 



Оставить комментарий




Інші матеріали

Міністру – все на чистоту
Міністру – все на чистоту

Ось так, прямо в очі сказала Міністру юстиції Павлу Петренко все , [Читати далі]

Представлено результати громадського моніторингу
Представлено результати громадського моніторингу

Київ, Україна (15 березня 2016 року). Майже 85% користувачів [Читати далі]

Розділи

  • МС (144)
  • ГС (159)
  • Зверніть увагу (67)
  • Блог (9)
  • Моніторинг видачі віз (2007-2012) (6)
  • Адміністративні послуги (61)
  • Адміністративні послуги. Харків (89)
  • Європейська інтеграція (25)
  • Конкурси (8)
  • Бібліоміст (6)
  • Культура діалогу (67)
  • Діалоги заради миру (27)
  • Новини (287)
  • Статті (38)
  • Видання ФМД (23)

Olga Miroshnyk, Head Foundation of Local Democracy
12, Movchanovskyi vyizd, Office 13 Kharkiv, Ukraine 61001
Phone: +380501626045
E-mail: mirfmd@gmail.com, Web-site: www.fmd.kh.ua Facebook: FMD