МАЙБУТНЄ РЕФОРМИ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ: ЧИ ЗАПРАЦЮЄ В УКРАЇНІ ІНСТИТУТ ПРЕФЕКТІВ? | Фонд місцевої демократії
Фонд місцевої демократії
Foundation of Local Democracy,
Kharkiv Ukraine
Фонд місцевої демократії (ФМД) - громадська неприбуткова організація, аналітичний центр(THINK TANKS), метою якого є вплив на економічні, політичні та соціальні процеси в Україні, сприяння місцевому самоврядуванню, проведенню реформ, розвитку громадянського суспільства та демократії

МАЙБУТНЄ РЕФОРМИ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ: ЧИ ЗАПРАЦЮЄ В УКРАЇНІ ІНСТИТУТ ПРЕФЕКТІВ?

МАЙБУТНЄ РЕФОРМИ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ: ЧИ ЗАПРАЦЮЄ В УКРАЇНІ ІНСТИТУТ ПРЕФЕКТІВ?

448_oЕкспертна дискусія з такою назвою сьогодні відбулась за ініціативи громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN, аналітичного центру «ЕкспертиЗА Реформ» і Фонд Місцевої Демократії.

Участь в обговоренні майбутніх інновацій в управлінні регіонами взяли Голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко, Голова координаційної ради ГО «ЕкспертиЗА Реформ» Юрій Георгієвський, експерт з питань регіональної політики, децентралізації та реформування органів влади Viktor Slysh, перший заступник голови Коломацької районної державної адміністрації Володимир Бабець, заступник голови Нововодолазької ОТГ Столяренко Віталій, науковці, правники та експертна громадськість.

Під час своєї доповіді Юрій Георгієвський звернув увагу на несинхронність реалізації суміжних реформ в Україні, зокрема реформи децентралізації, відсутності адміністративно-територіальної реформи і відповідних конституційних змін. Очевидними, на думку експерта, є вади управління територіями, де об’єднана територіальна громада охоплює весь район, а районна адміністрація продовжує існувати, фактично не маючи повноважень. Він також визначив, що такий стан речей зумовлює:

- дублювання повноважень об’єднаних територіальних громад і місцевих державних адміністрацій;
- нераціональне використання державних коштів на утримання апаратів МДА, основні функції яких вже виконують ОТГ;
- конфліктні ситуації, коли йдеться про вирішення питань місцевого значення.

1056_oТакож Юрій Георгієвський проаналізував основні положення проекту закону «Про префектів», розробленого Мінрегіонбудом. На його думку, доволі дискусійними є повноваження префектів в частині виконання державних програм та делегованих повноважень, що протирічить загальній логіці реформі децентралізації. Не є чіткою і управлінська вертикаль префектів. На думку експерта, цей проект закону потребує подальшого опрацювання.

Згідно з позицією Голови правління Центру політико-правових реформ Ігоря Коліушка, внесенню конституційних змін в частині децентралізації має передувати адміністративно-територіальна реформа. «Сьогодні ми маємо говорити не про 490 районів, а про 100-120 повітів. Не має сенсу «саджати» префектів у 490 районів, це нічого не змінить. Щоб запровадити префектів, нам потрібно внести зміни до Конституції і реформувати райони. Повноваження префекта – це, перш за все, нагляд, а не контроль. Це відповідає польському досвіду. Префект має працювати з урядом напряму» – зазначив Ігор Борисович. Він також звернув увагу на історію появи проекту закону про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади), який через наявність у ньому норми про особливий статус Донбасу сьогодні втратив свою актуальність.

30816_oДеякі експерти-учасники дискусії висловили обережність у питанні внесення змін до Конституції. Таку думку висловив експерт Віктор Слиш, звернувши увагу, перш за все, на необхідність зміни повноважень місцевих державних адміністрацій. Представники місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій підтвердили наявність проблем дублювання повноважень і конфліктів в управлінській взаємодії на місцевому рівні.

Участь у дискусії також взяв кандидат у народні депутати від Партії Слуга народу – Красов Олексій – Округ 180. Він зазначив, що його політична сила у парламенті буде налаштована передати максимум повноважень місцевим радам і перетворити державні адміністрації на префектури європейського типу. Також Олексій висловив готовність допомогти донести напрацювання експертної громадськості і Президенту України, і керівництву партії, коли стане народним депутатом.

Зважаючи на цю пропозицію, за результатами дискусії організатори сформують рекомендації та експертні пропозиції щодо необхідності:

1) ініціювання адміністративно-територіальної реформи в Україні;

2) внесення проекту закону про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади);

3) синхронізації реформи децентралізації із суміжними реформами.

Ці напрацювання буде направлено на розгляд Президента України та народних депутатів як суб’єктів законодавчої ініціативи.

Olga Miroshnyk Алина Шостак Ксенія Дітчук Тетяна Барановська Дмитро Білокопитов Юлія Лембей Anna Gonchar Софія Бутко Mark Voronov Алексей Красов Слуга народу – Красов Олексій – Округ 180 ЗЕ Харьковщина



Оставить комментарий




Інші матеріали

СКІЛЬКИ РАЙОНІВ МАЄ БУТИ В ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ?
СКІЛЬКИ РАЙОНІВ МАЄ БУТИ В ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ?

 ПІДСУМКИ ЕКСПЕРТНОЇ ДИСКУСІЇ З ОБГОВОРЕННЯ НОВОГО [Читати далі]

ЗАХОДИ ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ В ОРГАНАХ ПОЛІЦІЇ
ЗАХОДИ ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ В ОРГАНАХ ПОЛІЦІЇ

 Олександр Хань, старший науковий співробітник відділу [Читати далі]

Які вони – мажоритарники Харківщини?
Які вони – мажоритарники Харківщини?

Мажоритарників на Харківщині загалом 159. Серед них – [Читати далі]

Розділи

  • МС (144)
  • ГС (159)
  • Зверніть увагу (67)
  • Блог (9)
  • Моніторинг видачі віз (2007-2012) (6)
  • Адміністративні послуги (61)
  • Адміністративні послуги. Харків (89)
  • Європейська інтеграція (25)
  • Конкурси (8)
  • Бібліоміст (6)
  • Культура діалогу (67)
  • Діалоги заради миру (27)
  • Новини (287)
  • Статті (38)
  • Видання ФМД (23)

Olga Miroshnyk, Head Foundation of Local Democracy
12, Movchanovskyi vyizd, Office 13 Kharkiv, Ukraine 61001
Phone: +380501626045
E-mail: mirfmd@gmail.com, Web-site: www.fmd.kh.ua Facebook: FMD